söndag 14 november 2010

TVÅTRÅDSSTICKNING JULSTRUMPOR



Att vara självlärd är inte alltid rätt, har jag upptäckt.


Jag har under många år dragit mig för att sticka med flera färger då jag aldrig tyckt att det har blivit jämt och fint när jag stickat.


Under lång tid fixade jag att sticka tröjor till hela släkten med mycket mönster men då med rundsticka bara. Det fungerade men jag var inte alltid helt nöjd med resultatet även om det dög.


För ett par veckor sedan kom detta på tal i Stickcafét som jag håller i en dag i veckan och en av tjejerna där som är väldigt duktig på stickning visade mig hur hon vrider garner efter ett par maskor och jag fick en smärre chock när jag såg hur lätt det var och hur lite som avgjorde att ett arbete skulle bli snyggt.
I dag har jag därför påbörjat ett arbete som jag bara tidigare kunnat se mönster av med avund.
Mönstret kommer från Drops




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar