söndag 4 mars 2012

HELGPYSSEL


Den här söta snigeln hittade jag på Idas Kreativas sida där hon också lagt ett gratismönster http://www.idaskreativa.blogspot.com/search/label/Gratis%20m%C3%B6nster  Där finns väldigt mycket roligt att kolla in och önska att dygnet hade dubbelt så många timmar så man hann att göra allt man önskar.
Jag har inte gett henne något namn än men att det är en hon utgår jag från eftersom hon har ett blomsterprytt hem.
I morgon blir det att sätta sig på tåget och åka till Karlstad och sjukhuset. Trist att man inte kan stan så man kan göra något annat än att gå i affärer. De affärer som jag gillar ligger ändå inte i centrum så dem kommer jag inte till. Jag gillar att gå och skrota på ställen som IKEA, Rusta, Överskottsbolaget, Lidl, Netto och i secondhandaffärer.
Har fyndat lite på Röda Korset här i Torsby den senaste veckan: Ett rött överkast som jag skall lägga på soffan och sedan skall jag sy lite kuddar i olika röda nyanser och mönster. En vårjacka, precis en sån jag letat efter i ett helt år. 6 stycken handarbetsböcker från 70-80talet. Alltid lika roliga att bläddra i.
Efter att ha klickat runt lite hos olika bloggare så hittade jag lite stämplar som jag inte kunde motstå att beställa hos http://shop.pysseldags.se/ Kika gärna in själv!
Nu är det dags att fundera på vad jag skall jobba med i tre timmar på tåget i morgon. Jag har alltid oturen att få åka med de gamla tågen som inte har internetanslutning så då gäller det att verkligen ha något att ha att göra med händerna. Värmlandsskogarna har inte så mycket intressant att se på, iaf inte genom tågfönstret.

Ha en bra vecka! Det skall jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar