fredag 16 mars 2012

LITE DITTEN OCH LITE DATTEN

Idag har jag gjort lite av varje. Inga större saker eftersom jag bara jobbar 3 timmar på fredagar. Jag började iaf igår med en sak som jag skrev om häromdagen som jag nu kan avslöja även om det inte är riktigt färdigt ännu.
Jag sprang runt i alla våra tre affärer och letade efter 2 stycken träskaft till sopborstar.
Dessa använde jag som stickor och la upp 10 maskor och stickade några varv, bara för att se om det fungerade. Det gjorde det:
Nästa vecka skall jag ta kontakt med en bekant och se om han kan komma in och tälja till skaften så att de ser ut som stickor och sen skall jag ställa detta i skylten.

Det var rätt lugnt i butiken idag så jag kunde sticka på Pippitröjan som en kund har beställt. Idag har jag gjort klart ena ärmen så nu är det bara en ärm kvar, halsringningen och att fästa alla artonhundra, eller så, trådarna.

Kunden var inne i butiken igår och fick se arbetet och beställde en tröja till på stående fot. Kul att göra kunderna så nöjda!

Ytterligare en sak jag har hållt på med ett tag är en väska som blir en docksäng när man viker ner den övre kanten.  Mönstret hittade jag av en slump en gång när jag höll på att slökolla olika instruktionsvideor på Youtube.
Virkkonstnären heter BobWilsson och här är en länk till hennes arbeten, mycket värd att göra ett besök hos: http://www.youtube.com/watch?v=inARYB9cmFI&feature=relmfu
Väskan i länken är nåt av mina kommande objekt.
Så här ser min väska/docksäng ut:



Nu är det dags att ta helg!
Hoppas att du får en trevlig helg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar